احتقان البروستاتا


السلام عليكم ورحمة الله
انا س م
العمر 31
اعزب
عندي مشكلة من مرحلة البلوغ تقريبا .في البداية انا خجول جدا وانطوائي
وعند اي اتصال ببنت سواء محادثة مباشرة او تليفونيا او حتي الكترونيا يحدث عندي انتصاب جزئ (مش كامل) وتخرج افرازات المذي حتي لو كانت المحادثة طبيعية
!! والمصيبة الكبري لو ركبت مواصلة وجلست جنبي امراة بكون في غاية الحرج ويحدث انتصاب ومذي وقد يحدث انزال
واذا استمرت الاثارة يحدث مغص شديد وآلآم في الخصية ومرات لجأت للاستمناء لحل المشكلة
الموضوع ده يسبب لي ضيق نفسي وصعوبة في المحافظة علي الصلاة. لاني لا استطيع السيطرة علي خروج المذي وبيكون بكميات كبيرة وزاد الامر سوء شغلي في شركة اغلبها بنات ومنفتحة بشكل كبير
الحمد لله خطبت قريب وروحت للدكتور امراض تناسليةلان الامر بعد الخطوبة اصبح اشد وكان بيحصل مغص في الحالب او ناحية الحالبين والم في الخصية
الامر كان بيحصل قبل كدا بس بعد الخطوبة اصبح يتكرر مع كل زيارة .كذلك بيحصل انتفاخ شديد في البطن بسبب احتباس البول
..خروج البول سلس مش متقطع وان كان في بدايته بيكون ضعيف والم في نهاية التبول واحساس ان فيه نقطة او اتنين من البول متبقي قبل كدا كنت باخد بروستاكيور بلس وكان بهدي كويس
لكن مع استمرار المشكلة ذهبت للدكتور ووصفلي علاج (لم اخذ العلاج) وطلب تحليل مزرعة وحساسية للسائل المنوي وقال ان كل الموضوع هيتحل بعد الجواز وملوش تاثير كبير علي العلاقة الزوجية
نتيجة التحليل بتقول ان فيه ميكروب مسبب التهاب او احتقان البروستاتا …روحت للدكتور تاني وكتبلي علاج من بداية العلاج وانا عندي حرقان شديد في البول
العلاج الاول :
Pepon caps.
Buscopan Compositum
Alphintern

نتيجة التحليل
Specimen: seminal fluid
Culture result : staph. pyogens

sensitive to: Venaxan ( Levofloxacin); factive ( gemiffoxacin) xxx
Amikan, teinam, noroxin xx

Not sensitive to:
garamycin,colifran,septreem,remactan,netilmicin,erythromycin

لعلاج التاني :
tavanic 500
Flagyl tab.
daflon 500
لمدة 15 يوم

سؤالي : هل بالعلاج ده انا في طريقي لحل المشكلة ولا في خطوات اخري ممكن اعملها
هل بعد العلاج هيقل درجة الحساسية في التعامل مع الجنس الاخر وهيقل نزول المذي المتكرر
وهل فيه علاج لتقليل او تاخير نزول المذي
وهل الحرقان سببه العلاج التاني وسيتوقف بعد انتهاء العلاج
هل الحرقان دليل فاعلية للعلاج ام يجب تغيره
وهل لابد ان يكون العلاج مدي الحياة
وما السبب في نزول المذي بغزارة ومنذ فترة البلوغ تقريبا

سؤال
عندي مشكلة وهي انحناء مع التواء في العضو الذكري بدرجة 30 درجة تقريبا
لم يكن موجود من قبل او علي الاقل بهذه الدرجة وخوفي انه يزيد في المستقبل
لايوجد تليفات في العضو او مناطق متصلبة
الانحناء موجود في الارتخاء والانتصاب
كذلك اثر حرق سجاير في راس القضيب منذ عام ونصف تقريبا
فقد حاولت سابقا التخلص منه بسبب المشكلة الاولي والاحساس بالحرج كل مرة
هل من طريقة لعلاج الالتواء او هو طبيعي
مع العلم اني البس ملابس ضيقة
وما الطريق للتخلص من اثر الحروق
اسف للاطالة وشكرا علي حسن الرد


0 تعليقات

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *